7/17/2015

Bayram kahvaltısına minik dokunuşlar

Kendim sabahları çok severek yaptığım bir omlet tarifim var. 

Yeni bir şey denemek isterseniz tavsiye ediyorum ! :)


Malzemeler: 

1 Patates
1Soğan
3Yumurta
Kabartma tozu
Tuz, Şeker, Karabiber,  
İsteğe bağlı sucuk


Eldiven olarak soğan ve sarımsak doğrarken en çok kullandığım bu tamamen kokuyu önlüyor aynı zamanda pudrasız olduğu için rahatça kullanabiliyorum.

 

Önce soğanları ince ince doğruyorum 
Biraz ağladıktan sonra patatesleri küp küp yapıyorum


Patatesi ve soğanı ayrı tavalara koyuyorum çünkü patatesi tuzlu yaparken soğanları şekerle birlikte karamelize hale getirmek istiyorum.
 
Patatesleri tavaya koyduktan sonra üzerinde biraz yağ gezdiriyorum ve tavanın tabanını neredeyse kaplayacak kadar su koyuyorum. 

Patatesleri yağda kızartma yöntemini de tercih edebilirsiniz ama ben daha yağsız olması için bu şekilde yapıyorum. 

Patatesleri tamamen haşlama yöntemiyle yumuşattığımız zaman çok sulu olduğu için patatesler omlete yapışmayı reddediyorlar :D bu yüzden bu ortalama yöntem hem patatesleri yumuşatıcak hem de fazla yağlı olmasını engelleyecek.

Aynı şekilde sucuk yaparken de ekstra yağ koymuyorum. sucukların üzerinde su gezdirdikten sonra kapağını kapatıyorum o suyun buharıyla ve kendi yağıyla çok güzel pişiyor. En sona doğru buharlaştırmak istediğim zaman suyu, tavanın kapağını açıyorum ve kurumadan çok güzel pişmiş sucuklar elde ediyorum böylece. 

Soğanlarımın üzerine az tereyağı koyuyorum ve dolu dolu değil ama soğanların üzerini kaplayacak kadar şeker koyuyorum. 

Tatlı tuzlu yemeklerden hoşlananlar bu kısımda şekeri biraz fazla koyabilir yada o kadar bariz tatlı tadı gelmesin sadece soğanlarım karamelize olsun derseniz üzerinde biraz gezdirmeniz yeterli şekeri.
Bu durumda soğanlarınız tereyağının o güzel tadıyla birlikte güzelce karamelize olucaklar.
Soğanları pişerken bolca karıştırmayı unutmayın.

Soğanlarım 6-7 dakika içinde orta sıcaklıkta, 7 yi kullanıyorum ben elektrikli ocakta, karamelize oluyor zaten.

Bu arada karıştırma kabının içine yumurtaları kırıp üzerine kabartma tozunu koyuyorum.  
Kabartma tozunun ayarı çay kaşığının ucu kadar çok küçük bir miktar.
Kabartma tozu omletin biraz kabarık olmasını sağlıyor ama fazla koyarsanız acı bir tat bırakabilir o yüzden minik bir dokunuş şeklinde koyuyoruz. 


Yumurtayı da çok abartmadan sadece karıştırıcak kadar çırpıyoruz. 
Yumurta çok çırpıldığı zaman omletin o güzel yapısını almasını engelliyor.
Mümkünse biraz havalandırarak kabaca çırpıyoruz.
 
İçine sıcakken pişmiş patatesi ve karamelize soğanı ekliyorum.
Böylece yumurta onların sıcaklığıyla biraz pişme kıvamına geliyor ve tavaya aktardığım zaman içi daha güzel pişiyor. 

Ve eğer yok ben kilo almıyorum içinde kaşar da olsun derseniz rende kaşarı eklemek için bu adım tam zamanı ! :)

Üzerine karabiberi ekliyorum ve karıştırıyorum.

Tavaya homojen bir şekilde dağıtıp kısık orta ateş civarında elektronikte 4 numara'da pişirmeye bırakıyıyorum.

İsteğe bağlı sucuk durumunda sucukları tavada pişirdikten sonra bu karışımı üstlerine dökebilirsiniz :) 
Arada yanlardan yokluyorum pişme durumunu ve altı piştiği zaman ters ceviriyorum.

  Üst kısmını da bu şekide pişirdikten sonra pişme işemimiz tamamlanıyor ! :) 

 Afiyet olsunn ! :)  

No comments:

Post a Comment