8/14/2015

Patatesli Mantarlı Patlıcan Sarması

Bu tarz bir yemek genelde içine köfte konmuş şekilde pişirilir.
Etsiz yapmak istediğim için farklı kendi tarifimi oluşturdum. 
Aldığım yorumlara göre yedikleri en hafif patlıcan yemeği buymuş ! :) 

Malzemeler:
  •  2 adet patlıcan
  • 2 küçük patates yada 1 büyük
  • Mantar
  • 1 tane domates 
  • 2 kaşık salça
  • Zeytinyağı 
  • Sarımsak
  • Galeta unu
  •  Yeşil tatlı biber 
  • Tereyağı 
  • Karabiber & Tuz 

Patlıcanların kabuğunu soymadan yıkadıktan sonra başlarını kesiyorum.
Sonra 1 patlıcanı enlemesine 6 tane parçaya ayırıyorum. 
Üstte kalan parçaların siyah kısımlarını soyucakla soyuyorum çok acı tat olmasın diye.


Patlıcanların acısını almak için 15-20 dakika kadar yarım yemek kaşığı kadar tuzlu suyun içinde bekletiyorum.
Sonrasında 2 kere tuzsuz suyla yıkıyorum.


Patlıcanlar beklerken patatesleri haşlıyorum. 
Patatesler haşlandıktan sonra kaynar suyu döküp aynı kaba soğuk su koyuyorum. 
Böylece patateslerin kabukları sıcaklık farkından dolayı çatlıyor ve çok kolay şekide suyun içinde patatesi soyabiliyorsunuz. 
Ben bunu ilk kez öğrendiğimde çok mutlu olmuştum, haşlanmış patatesi soğuduktan sonra soymak çok kolay olmuyor. 


Mantarları yıkadıktan sonra boylamasına 4 parçaya ayırıcak şekilde kesiyorum.
Mantar seçerken en küçük mantarlardan almaya çalıştım. 
Bohçanın içine koyucağımız için mantarların çok büyük ve şekilsiz olmamasını istiyorum.

Mantarların üzerine 6-7 yemek kaşığı kadar zeytinyağı koyduktan sonra üzerine 1 su bardağı su ekliyorum ve mantarlar pişene kadar bekliyorum.
Bu zeyinyağı hem mantarlar için hemde iç malzemenin hazırlanması sırasında kullanılıcak o yüzden çok gelmesin.

20 dakika sonrasında acısı alınan patlıcanların her iki tarafına da fırça yardımı ile zeytinyağı sürüyorum.
Sonrasında tek taraflarını galeta unu ile kaplıyorum.

Patıcanların galeta unlu tarafları yukarı gelecek şekilde pişirme kağıdına dizip 200 derecede önceden ısıtılmış fırına veriyorum.


3 diş sarımsağı olabildiğince küçük şekilde parçalara ayırıyorum.
Kabuklarını soyduğum patateslerin üzerine 4 kaşık zeytinyağı koyuyorum  ve bu sarımsakları çok hafif tuz ve karabiberi ekliyorum püre halini alana kadar karıştırıyorum.

15 dakika sonrasında patlıcanlarımı fırından çıkarıp terslerini çevirip yeniden fırına veriyorum..
10 dakika kadar daha fırında kalıyorlar.

Fırından çıktıkları zaman patlıcanları artı şeklinde galeta unlu tarafları alta gelecek şekilde yerleştiriyorum.
Daha sonrasında bohça şeklini yapacağım için uun olan patlıcan parçasını alt tarafa koyarsanız kapatması daha kolay olur.
Patates püresini ortaya yerleştiriyorum.


Üzerini pişirdiğim mantarla kaplıyorum.

 
Bohçanın önce içerideki kısa patlıcanını üst üste katlıyorum sonra altta kalan uzun patlıcanı katlayarak kapatıyorum.
Yarım dilim domates ve biberi koyduktan sonra tahta çubukla tutturuyorum.

Hepsini bu şekilde tutturduktan sonra mantardan kalan zeytinyağlı sosu çay kaşığı yardımı ile üstlerine döküyorum.
Bu şekilde pişerken patlıcanların kurumasını önlüyorum.

En son olarak fırından çıktıklarında üzerlerine dökmek için domatesli salçalı sos hazırlıyorum.
Bohçaların üzerini kapattıktan sonra arta kalan yarım domatesi küp küp kesiyorum. 
Üzerine 2 tatlı kaşığı salça ekliyorum.


Devamında 1 bardak su ve az tereyağı ekliyorum.
 Domatesler tamamen yumuşayana ve karışana kadar pişiriyorum.



 Fırından çıkan patlıcanlarımın üzerine bu sosu döküyorum.


 Afiyet olsun ! :))




No comments:

Post a Comment