8/05/2015

Taze cips keyfi :))

Bu aralar Two and a Half Men izlemeye sardım sabah akşam onu izliyorum evden çıkmadan.
Durum böyle olunca evde mazarat yiyecek bir şeyler arayışına girdim.
Fakat bu ara diyette olduğumuz için ailecek o tarz ıvır zıvır şeyleri bulundurmuyoruz. 
Bu durumda kendi cipsimi kendim yaparım hemde sağlıklı olur dedim.
Çıtır çıtır çok güzel oldu valla şimdi tarifi paylaşıyorum.
30 dakikaya hazırsınız ! :)
  
Patatesi güzelce yıkadıktan sonra kabuklarını soymadan ince ince dilimledim. 
O elma dilim patates kızartmalarının kabuktan gelen tadını da çok severim o yüzden ben soymadan devam ediyorum. Siz isterseniz soyarak yapabilirsiniz.

 Burda önemli olan olabildiğince ince ve aynı kalınlıkta dilimler elde etmeniz.

Patatesleri dilimledikten sonra soğuk suda nişastalarını bırakmaları için bir süre dinlendirdim 10 dakika kadar. 
Sonrasında bir kere daha yıkadım ve sularını süzdüm. 

Bir kapta;
  • 3 yemek kaşığı Zeytinyağı
  • Tuz
  • Sarımsak tozu
  • Karabiber
Karışımını hazırladım ve bunu suları süzülmüş patateslerin üzerine döküp salamura yaptım.

 Salamura yapılmış patatesleri pişirme kağıdının üzerine diziyorum. 
200 derecede 6-7 dakika kadar havalandırarak alttan ve üstten ısıtmayla pişiriyorum.
Patateslerinizin inceliğine göre bu süre biraz daha az yada çok olabilir.
Sonra çıkarıp ters çevirip 6-7 dakika da bu şekilde fırınlıyorum.

 Sonuç olarak böyle çıtır çıtır kızarmış mükemmel tadı olan ev yapımı doğal cipsler elde ediyorsunuz :))

CİPS SOSU İÇİN;
  • 2 domatesi rendeleyin
  • İçine 1 dolu yemek kaşığı salça koyun
  • 1 diş sarımsak 
  • 2 tutam fesleğen 
  • az karabiber
  • tuz
  • zeytinyağı
Bunları bir güzel karıştırıp küçük bir sos kabında pişirin.
Domatesler piştikten sonra sosu buz dolabında bir süre soğutun.
Cipsin yanına isterseniz minik bir kap bu domatesli sos ve minik bir kap süzme yoğurt şeklinde servis edebilirsinizzz ! 

No comments:

Post a Comment