9/11/2015

Anneanne Köftesi

Başlığımda yalan söyledim, çünkü benim tarifim ne kadar güzel olsa da anneannelerin elinin tadı apayrı! Onun için yılların emeği lazım. 

O yüzden benimki Cansu köftesi olsun :)

 Köfte için Malzemeler: 
  •  250gr Kıyma
  • 3 dilim kuru ekmek 
  • 1 adet yumurta
  • 1 adet kuru soğan
  • 4 diş sarımsak
  • 2 yemek kaşığı galeta unu
  • 4-5 sap maydonoz 
  • Zeytinyağı
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu

Havuç Salatası Malzemeleri:
  • 5 adet havuç
  • 6 yemek kaşığı dolusu yoğurt
  • Tereyağı 
  • Tuz
Yanında süslemek için: 
  • Domates ve tatlı kalın biber 
  




Önce kuru ekmekleri rondoda un haline gelicek şekilde parçalıyorum.
Sonrasında 1 adet soğanı aynı şekinde rondoya atıyorum ve 4 diş sarımsağı güzelce karışana kadar rondodan çeviriyorum.
Tüm bunlar karıştıktan sonra içine 1 adet yumurta kırıp karıştırıyorum.
Sonrasında 250gr kıymayı da ekleyip karıştırıyorum.
 

Soğanın suyundan dolayı biraz mama kıvamında oluyor.
Onu hamur kıvama gelene kadar 2-3 kaşık kadar galeta unu ile takviye edip ele yapışmayacak kıvama gelene kadar karıştırıyorum.
 

Üzerine maydonozları ekliyorum ve 1 çay kaşığı kadar kabartma tozu koyuyorum ki pufidik köfteler elde edebilelim :) 
  
Tüm bunları karıştırıp oldukça homojen bir top elde ediyorum. 
Biraz dinlendirdikten sonra yaklaşık 10 dakika gibi yağlı kağıdın üzerine minik avuçiçi büyüklüğünde diziyorum üzerlerinde zeytinyağı dolaştırıp 180 derecede 15 dakika kadar fırınlıyorum.

Fırınlarken bir tel üzerine en üst kata biberleri ve domatesleri de koyuyorum.  
6-7 dakika sonra terslerini çevirip yeniden fırına bırakıyorum böylece tek tarafı çok kararmadan güzelce pişiyorlar.


Bu sırada kendisini çok sevdiğim ve yapılması dünya basiti olan havuç salatasını yapıyorum.
Önce havuçları soyuyorum.

Sonrasında jülyen şekilde doğradığım havuçların üzerine 1 bardak su ve az tereyağı koyup havuçlar tamamen yumuşayana kadar pişiriyorum.


Havuçlar tamamen yumuşadıktan sonra sarımsaklı yoğurtla karıştırıp buz dolabında soğutuyorum.

Voila ! :)

No comments:

Post a Comment