9/20/2015

Gece Kafası

Samimi bir gece yazısı paylaşmak istedim.
Hepimizin böyle açıkladıkça boş yere daha da garipleşebileceği için açıklayamadığı ama aslında bir açıklama gerektiren anları olmuştur. 

Bu aralar biraz fazlaca "fail" anlar yaşıyorum.
Fail anlardan da kastım bir saniyelik yaşanan ama üstüne bir saat düşündüren, düşündükçe utanç verip, yukarıya doğru "ya pardon bakar mısınız? benim bir an vardı da onu geri alsak diyorum.." diye serzenişte bulunduran ve aslında boşu boşuna gerçekleşen nedeni meçhul durumlar.

Biraz da detayları fazla düşünmemden kaynaklanıyor sanırım.

Mesela örnek vermek gerekirse; cafede topluca bir masada otururken yeni tanıştığım insanların olduğu bir grupta kalkıp tuvalete gittim. Tuvalet kullanılmış ama afedersiniz sifonu çekilmemiş durumdaydı ve tuvaleti kullanmak yerine kızların esas tuvaleti kullanma amacı olan saç baş düzeltme işlemini yapıp tuvaletten çıktım. Tam ben çıktığımda yeni tanıştığım kızlardan biri tuvalete benden sonra girmek için geldi ve tuvalet zaten tek bir kişilik olduğu için aynı tuvalete girdi. Yolda da gelirken karşılaşınca gülümseştik. Sonra ben masaya geri döndüm oturdum. 
Bi anda zınk jetonum düştü.

Ya acaba benim tuvaleti öyle bıraktığımı mı düşündü ?? 

İşte tam failliğiyle beynimi kurcalayan bir an!

Beni de yeni tanıyor..
Acaba açıklasam mı durumu masaya döndüğünde? 

Normalde bu tarz anlarda çok makaraya vururum ama beni tanımayan birine makara yapsam pek sevimli olmazdı sanırım.

"Sana bir süpriz bıraktım beğendin mi ?" 
Yakın arkadaşım olsa " böö çok pissin " der bende tabiki ben yapmadım derim güleriz zaten onlar da bilir geçer gider, ama tanıdık olmayan biri olmasının verdiği gerilim olayın bir fail olmasına neden oluyor.

Tamam diyelim açıklamaya çalıştım..

"Şey tuvaleti sen girdiğinde pis gördün sanırım, yani tuvalete baktıysan pisti, ama ben öyle bırakmadım, ben girdiğimde de öyleydi, yani ben aslına temiz bir insanım, valla tuvalet eğitimim var, ben yapsaydım sifonu çekerdim, tuvalete gittim ama kullanmadım, sadece saçımı düzeltip çıktım. "

Tam bir olay toparlamaya çalışma cümlesi.
Sanki ben bırakmışım da o benden sonra girince bi anda paniklemişim gibi.

Belki tuvalete hiç bakmadı o da saçını başını makyajını düzeltti çıktı? 
Boşuna kurcalamasam mı olayı?

Bir yandan beynimde keşke yine de sifonu çekseydim çıkarken temiz bırakıp çıksaydım ama ben neden milletin bıraktığı pisliği temizliyorum ki? 
Gibi gibi fırtınalar koptu.

 Ve sonrasında hiçbir şey söylemedim.
Kendi kendime sihirli bulduğum bir cümleyi söyledim ve bu fail an'ı şu an'a kadar kendi içimde bir sır gibi sakladım.
Sonra bu yanlış anlaşılmalı panikli ortaya karışık durumları yaşayan bir ben değilimdir bence diyerekten sizinle paylaşıp kendime suç ortağı arayışına geçtim :D 

Bir keresinde de iş arkadaşımla iki kişi oturuyorduk yemek yendi etti sonra arkadaşımın arkadaşı iki kişi daha katıldı.
Yemeğe geldiğim arkadaşımla ilk kez yemek yiyorduk ve o arkadaşlarıyla oturmaya devam edecekti, benim kalkma zamanım gelmişti. 

Hesabı o erkek olduğu için ödeme konusunda ısrar edeceğini bildiğimden (çok kibar biridir) ve hesap ödetmeyi sevmediğim için başkasına, çaktırmadan masadan kalktım kendi kısmımı ödedim. 
Mekan çakallık yapmasın diye de ona çıkışta söyleyeyim de bilsin istedim yeniden ödemesin boşuna benimkileri diye.

Beni uğurlamak için dışarı çıktı, tam vedalaşırken; 
" Bu arada ben hesabı hallettim sen bir daha ödeme."
Diye bir cümle kurdum o da "Ne gerek vardı mahcup ettin beni ben hallederdim.." dedi bende "Olsun görüşürüz :)" dedim el salladım ve yoluma devam ettim.
Tamamen iyi bir niyetle söylemiştim ki...

Bir anda yolda jeton sen yine zınk..!

Bir saniyelik cümle üzerine elli fail senaryo oluşmaya başlasın.

Hesabı hallettim derken "yani kendi kısmımı" diye belirtmedim ama hepsini mi ödedim sandı acaba?

Şimdi onlar nasılsa Cansu hallettim dedi diye  masadan kalkarsa ve aslında hesap ödenmediği için tamamı orda ayıp bir durumla karşılaşırlar mı ?

Ben niye mahallenin ağası gibi " Ben hesabı hallettim aga para bende siz raad olun." dermişcesine bir cümle kurdum ki?..

Çocuk da mahcup oldum dediğine göre kesin yanlış anladı yoksa neden mahcup olsun ki ? 

Mesaj atsam mı? " Hesabı ödedim dediğim yanlış anlaşılma olmasın yani sadece kendi kısmımı.. " ıyk çok itici bir mesaj oldu bu. Git kendi hesabını kendin öde der gibi.. denmez böyle de ayıp.. 

Dönüp yanlış anlaşılma olmasın diye hesabı komple mi ödesem acaba? 

Abarttım.

Hiç ödemeden kalksam bu kadar düşünmezdim sanırım ben gittikten sonra ne oldu diye :D
...

Yine bir fail an.
Yine kafamda deli sorularla Serdar Ortaç'ı anıyorum.
Sonra bir anda bir sihirli cümle geliyor aklıma ve rahatlıyorum..

"Amaaan sal."

Hayat bu "fail" anlarıyla güzel.
En çok kendi kendine kalıp bu "fail" durumlara bakıp, kendinle dalga geçip, gülünce güzel. 
Belki de zamanı gelince samimiyet oldukça bu anlardaki kıvranışlarımı anlatıp o kişilerle makara yapınca güzel. 

Her hikayenin çift tarafı var sonuçta acaba onlar ben bunları yaşarken nasıl düşündü? :D 

Bir de yazmanın bu yanını seviyorum.
Dönüp yeniden okuyunca bu muymuş  yahu üstüne düşündüğüm anlar dedim.
Ama o an aslında yaşarken ne kadar da kocamandı.

Zaman her şeyin ilacı diye boşuna dememiş atalarımız..
Ayağını sıcak tut kafanı serin, gönlünü ferah tut düşünme derin de demişler..
İşini bilmedik çavuşlar döner götünü avuçlar da denmiş tabi ama bunun bizim konumuzla alakası yok pek..umarım..



Hayatı da fazla ciddiye almamak lazım.
İnsanız sonuçta :)












No comments:

Post a Comment