2/19/2016

Abartısız Dünyanın En İyi Mantı Hamuru Tarifi ! :))

Hamuru yaptıktan sonra sanırım bir süre aşk yaşadım hamurla sen dünyanın en güzel hamurusun diyerek.
Ama ciddi söylüyorum bunun gibi güzel açılan yumuşacık bir hamur daha görmedim.
Tarif bana ait birkaç yerde okuduklarımı bildiklerimi karıştırıp ortaya bunu çıkardım.

Mantı kısmına gelince de hep merak etmiştim içi dolu dolu kocaman mantılar yapsam nasıl olur diye.
Onu denemek istedim.
Derler ya hep "kıyması az bunun" diye, ben bol bol koyup denedim.
Bence küçük mantıyı yemek çok daha keyifli :)

Malzemeler:  

Hamur için:
  • Yarım su bardağı süt
  • Yarım su bardağı su
  • 1 yumurta
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 su bardağı glutensiz  un
  • 1,5-2 su bardağı normal un 
 İçi için:
  • 250gr kıyma
  • 1 kuru soğan
  • tuz-karabiber 
  • tereyağı 
 Önemli olan karıştırmak tüm malzemeleri çok güzel karıştırıcaz.
Öncelikle süt ve suyu ekliyoruz.



Yumurtayı da ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.


Üzerine tuzu ekliyoruz.


Glutensiz unu eklerken çırpmaya devam ediyoruz.
Normal un a geçtiğimiz zaman elle yoğurmaya başlıyoruz.

Glutensiz un çok daha yumuşak bir yapıda ve daha elastik bir hamur elde etmemizi sağlıyor.
Bu yüzden bir kısmını glutensiz unla yapmayı tercih ettim.



Hamurun üzerine nemli bez koyup içini hazırlamaya geçtim.



Soğanı rondodan geçirdim.
Kıymayı ve tuzu biberi ekleyip bir güzel karıştırdım. 
En son da yarım yemek kaşığı dolusu tereyağı ekledim.
Bir güzel karıştırdım.


Tezgahı unladıktan sonra dünyanın en güzel mantı hamurundan bir avuç büyüklügünde parça aldım.
Yuvarladım ve onu bir güzel açtım.




Kare kare parçalara kestim.


Ortalarına kıymalar koydum.
Bence dediğim gibi daha küçük kareler kesin ve daha küçük kıymalar koyun.
Mantının keyfi öyle çıkıyor.




Hamurun kenarlarını biraz ıslatıp katladım.
Küçük küçük yaparsanız ıslatmanıza gerek yok hamur yapışıcak şekilde bastırın bohça gibi yapıp o yapışır.



Mantıları süzgeçle aldıktan sonra mantı suyuna salça ve yağ ekleyerek sos yaptım.
Sadece yağ ve salçayla da yapabilirsiniz.


Afiyet olsun ! :) 




No comments:

Post a Comment