2/19/2016

Apple Pie - Elmalı Tarçınlı Tart Tarifi :)

Tarife başlamadan minik notlar:

  İlk turtayı yaparken 3 elma ve 100g kadar vişne reçeli kullandım. Fena olmadı ama az elmam olduğu için elmaların kabuklarını da ayıklamadan koydum kabuklar biraz ağıza geldi. 

Bence siz 2. yaptığımda kullandığım gibi 1 kilo 100 200 gram kadar elma alın. Elma kırmızı elma olursa daha güzel. Kabuklarını soyunca yaklaşık 1 kilosu kalıyor zaten o da tartın içini doldurmaya güzelce yetiyor. 

Önemli olan aslında tartın hamuru. Bu şekilde hamuru yapıp içini istediğiniz meyveyle doldurabiliriniz aslında :)
Hamur tarifini kesinlikle öneriyorum !

Malzemeler:

İç dolgusu için:
  • 1,2 kilo Elma tercihen kırmızı
  • 1 yemek kaşığı tarçın
  • 1 çay bardağı toz şeker
 Hamuru için:
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  •  1 paket kabartma tozu
  • 1 paket şekerli vanilin
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 125 gr tereyağı
  • Yaklaşık 3 su bardağı un


 Bu 2. yapışımdaki normal ayıklanmış temizlenmiş elma miktarı.
Bu kesinlikle yeterli oluyor.


Elmaları rendeledikten sonra üzerine 1 yemek kaşığı tarçın ve 1 çay bardağı şekeri ekliyorum.
Tarçını çok sevmiyorsanız miktar olarak azaltabilirsiniz.




İlk denemede elmam az olduğu için elmalar biraz piştikten sonra üzerine 100gr vişne reçeli eklemesi yaptım.
Fakat bence siz bunun yerine bol elma kullanın. 
Bu şekilde de denemek isterseniz tadı hiç fena olmadı :)


Hamurunu hazırlamak için 2 yumurtayı kırın üzerine 1 su bardağı şekeri ekleyin.

 Şeker eriyene kadar bir güzel mikserle çırpın.


Çırpmaya devam ederken kabartma tozunu ve şekerli vanilini ekleyin.



En son tereyağı ve sıvıyağı da ekleyin.
Bir güzel çırpmaya devam edin.

Un olarak aldığı kadar denir ama yaklaşık 3 su bardağı kadar un kullandım sanırım.
Unu eklerken de mikserle çırpmaya devam ettim ilk zamanlarda.
Homojen olması hamur için çok önemli tadını çok etkiliyor.
Sonrasında elime karıştırmaya devam ettim.
Yapışmayan bir kıvam alınca durdum.

Hamurun altına biraz un koyup açtım.
Yaklaşık 1 2 santim kalınlığında açtım hamuru.



Borcamımın içine koydum ve kenarlarını düzelttim.


İçini tart malzememle doldurdum.


Üzerini kalan hamurla solucan yapıp süsledim.

180 derecede üzeri hafif kızarıncaya kadar pişirdim.
Artan hamur olursa onları da minik kurabiyeler yapabilirsiniz kahvenin, çayın yanında yemek için.
Aynı şekilde tartla beraber pişirin.

Ters çevirip kalıbımdan çıkardım.

Ve servise hazır ! :) 
Afiyet olsun.





No comments:

Post a Comment